Bosch Logixx 8 sensitive

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Logixx 8 sensitive op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Simone Snakenborg 27-08-2017

Zeer veel pech mee: iedere twee jaar een omneur aan huis

Geschreven voor: Bosch Logixx 8 Sensitive

Vanwege de prijs gekozen voor een Bosch. Maar spijt als haren op mijn hoofd. iedere twee jaar staat er een monteur op de stoep.

paplantenga 19-07-2011
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 Sensitive

De machine is nu net twee jaar oud en wederom defect. Als het programma moet centrifugeren wordt dit overgeslagen. Dit probleem was al na een half jaar na aanschaf van de machine en is de printplaat vervangen. De machichne is nu net enkele weken uit de garantie van twee jaar en is de printplaat wederom defect. Volgens de medewerker van Bosch heb je dan pech gehad en gewoon € 275 betalen voor een nieuwe printplaat. Wat een slechte service een machine van twee jaar oud twee maal defect en valt het dan buiten de garantie dan heb je pech gehad. Twee weken geleden een brief geschreven maar nog niets gehoord van Bosch!!!! Kortom een machine van € 900 schrijf je in twee jaar af. Dus maar naar de winkel voor een MIELE en dan moeten maar sympatie hebben als de medewerkers van Bosch over enkele jaren bij het hek van hun gesloten bedrijf staan te huilen dat het dicht is!!!! Nou ik weet wel waarom......................Service en Kwaliteit.....................Pech!

duuren1974 31-12-2009
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 Sensitive

Na 10 jaar trouwe dienst stoppe onze vorige Bosch wasmachine ermee. Na wat verkennend onderzoek op kieskeurig.nl ben ik een nieuwe gaan kopen. Het is weer een Bosch geworden.

Deze machine is echt een topper. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed. Het apparaat heeft heel veel mogelijkheden. En de trommel van 8kg is ook super!

Het korte programma van 15 minuten is erg handig. Evenals de uitgestelde start en het aftelklokje.

De tiptoetsen zijn erg gevoelig. Je hoeft ze maar iets aan te raken en ze reageren al.

Wij zijn erg blij met machine er hopen er weer minstens 10 jaar plezier van te hebben.

Jannetjen 30-12-2009
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 Sensitive

Deze wasmachine wast schoon en er kan veel wasgoed in.
Ik ben jarenlang een Miele
wasmachine gewend maar omdat ik graag 8 kg wilde hebben (erg handig om slaapzakken te wassen!) en deze goedkoper was met 8 kg inhoud, heb ik toen voor een Bosch gekozen.
Een nadeel vind ik de tiptoetsen, en als je
het centrifugetoerental wil verhogen naar 1400 toeren hij eerst helemaal terug gaat. Dat is heel vervelend want alleen de witte-, bonte- en eco was doet hij op 1400 toeren.
Alle andere programma's niet,
dan moet je het na afloop
instellen.
Een ander nadeel: wil je op 90
graden wassen dan doet deze machine er niet korter over
dan 2 uur! De was is dan wel
"brandschoon". Er zit geen knop op van halve tijd.
Erg handig is het korte programma van 40 graden dat er
20 minuten over doet.
Ik gebruik deze wasmachine nu
8 maanden in een gezin met 8
personen.

sanderbrokke1 24-11-2009
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 Sensitive

Via internet heb ik de Bosch WAS28441 besteld. De bestelling heeft plaatsgevonden op woensdag 30 september 2009 Op 2 oktober werd de machine al geleverd en aangesloten. Mijn oude machine welke op de tweede verdieping stond werd keurig afgevoerd en dat voor slecht 629,- Euro

Ik heb deze wasmachine nu een ruime maand in gebruik. en hij bevalt uitstekend. Ik vind de machine zeer stil, staat stabiel en het wasresultaat is zeer goed, zelfs de voetbal (modder) kleren van mijn zoon worden weer schoon. Daarnaast is de machine eenvoudig in gebruik en zelfs ik kan deze machine bedienen, Het mooie grote display helpt je namelijk uitstekend met het instellen van de vele mogelijkheden. Door de uitgestelde start kan ik perfect gebruik maken van mijn nachtstroom kortom in mijn ogen een echter aanrader.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Maar ik neem aan dat dit voor deze machine wel goed zit.

dnaswitcher 24-07-2009
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 Sensitive

Er is misschien een betere maar deze is ook meer dan prima!
De bediening is zelf verklarend op het duidelijke LCD-scherm. Kleine producteigenschappen zoals het eerst in moeten schakelen en dan pas vullen (omdat anders de gewichtsmeting niet werkt) vergen wat gewenning maar niets irritants.
De WAS32741 is erg stil; bij centrifugeren op 1600 toeren hoor je 'm wel iets...
...als je naast het apparaat staat!
Het ik-ben-klaar-hoor-piepje is uit te schakelen of op zacht te zetten. Klinkt hetzelfde als andere Bosch apparatuur (koelkast, magnetron, vaatwasser, inductieplaat) dus was in het begin even raar opkijken om dat van zolder af te horen komen.
Let bij aanschaf op of het om een NL-model gaat i.v.m. eventuele garantieclaims.
Ook als je de prijzen vergelijkt, goed opletten want soms lijkt iets €100 duurder maar dan zit er wel standaard 5 jaar garantie en thuisbezorging bij in!

pandacvr 22-10-2008
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 sensitive

Ben ongeveer 1 jaar in bezit van deze machine. Heerlijk zo'n grote trommel en het zachte geluid. Minpunt is het sluiten van de deur. 9 van de 10 keer lijkt het of de deur goed dicht is maar bij indrukken van de startknop weigert ie te starten en geeft in display aan dat de deur niet goed dicht is. Vervolgens open ik de deur en doe deze met heel veel kracht weer dicht. Nog een tegenvaller is het beladings en doseringssysteem. Om te testen heb ik exact dezelfde (hoeveelheid) was een paar keer erin, eruit, erin gedaan en telkens geeft ie een andere belading aan???? Dus naar mijn idee niet betrouwbaar. Wasresultaat is echter wel prima.

Me Bouwmeester 12-10-2008
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 sensitive

Wat een luxe vergeleken bij de oude bosch die ik had. Grote trommel, Lekker stil ook lekker voor de buren. Maar mijn vrouw had in het begin nog wat moeite met het instellen. handig die beladings en doserings meter er wordt meestal teveel ingestouwt.Hopen dat deze ook weer minimaal 12jaar mee gaat.

Mrs Nikita 09-10-2007
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 sensitive

Een fijne machine, stil en een grote centrifuge snelheid
Alleen moeite met de machine te starten, ik moet wel 4 tot 6 keer de deur dicht doen wil hij starten.

Marc Kolk 24-09-2007

Hallo,

Wat een slechte machine. Misschien hebben wij een maandagmorgen product gekregen ofzo. We hebben na 3 weken geconstateerd dat er gaatjes in de kleding komt. Dit hebben we bij Bosch gemeld en is er een monteur langs geweest. Deze zei dat het met het toerental te maken zal hebben. Zie je het voor je dat je in plaats van de 1400 toeren op 800 toeren moet gaan wassen. Daar is deze machine toch te duur voor. Het zal een top model moeten zijn. Bij ons dus niet.
Hoe het afloopt weten we nog niet.

We hoeden jullie op de hoogte.

Remco1978 23-09-2007
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 sensitive

Na een zoektocht een shortlist gemaakt en daarmee gaan shoppen. Gezien de eerdere ervaringen uiteindelijk toch weer een Bosch gekocht.
Deze machine is stil, wast perfect en met de grote trommel (8kg) passen ook zaken zoals dekbedden en slaapzakken er makkelijk in.
Het enige waar je rekening mee moet houden en dat doen veel mensen niet is dat de dosering op de verpakking van het wasmiddel niet meer klopt! Die doseringen zijn gebaseerd op een 5kg machine. Als je dus 8kg wast dan moet je toch 1,5 keer de hoeveelheid wasmiddel gebruiken anders zal de was niet goed schoon worden.

Jolanda - Amersfoort 11-07-2007
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 sensitive

Op zich een machine die veel mogelijkheden lijkt te bieden. Na twee weken was het manchet bij de deur al bruin verkleurd. Bosch leverde zonder problemen een nieuwe, maar ook dit exemplaar is, nu drie weken later, bruin verkleurd alsof de machine al jaaaaren meegaat. (Bij mijn oude van een ander merk had ik dit overigens helemaal niet, ook niet na 12 jaar).
Wasresultaten vallen tegen. Witte, maar ook gekleurde was krijgt na een paar wasbeurten een grauwsluier, terwijl ik hiervan nooit last had. Gelijk wasmiddel, gelijk wasgoed, bijna gelijke programma's en water van dezelfde hardheid. Het enige verschil zit m in de machine.
Centrifugeert formidabel, maar doet dit bij de korte programma's bijna niet of op zo'n laag toerental dat je de machine alsnog een kwartier extra moet laten centrifugeren om geen kletsnatte was te hebben.

ElDoubleU 05-06-2007
Geschreven voor: Bosch Logixx 8 sensitive

Machine sinds een week in bezit. Zeer tevreden: stil, snel en simpel in bediening. Ook het resultaat is prima. Samenvattend zijn we erg tevreden over dit apparaat, ook al had nog niemand op deze site een review over deze machine gegeven.